Sopimusehdot
Elohiiri verkkokaupan sopimus- ja toimitusehdot
- Yleiset sopimusehdot
- Toimitustavat
- Asiakkuus ja tietoturva
- Tuotteiden vaihto- ja palautusoikeus
- Tilaaminen
- Ostosten maksaminen
- Hinnasto
- Takuu, tuotetuki ja huolto
- Noutamatta jätetyt tilaukset
- Yhteystiedot
- Yleiset sopimusehdot
Elohiiri verkkokauppa on Origodesign Oy:n (Y-tunnus: 0799689-1) omistama ja ylläpitämä Suomalainen kauppapaikka joka myy asiakkailleen hyödykkeitä sekä palveluita.
Tehdessään tilauksen Elohiiri.fi verkkokaupasta tilaaja hyväksyy verkkokaupan tilaushetkellä voimassa olevat sopimusehdot. Elohiiri.fi pidättää oikeuden muuttaa sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman erillistä ilmoitusta. Tämä ei kuitenkaan muuta ennen muutosta tehtyihin tilauksiin sovellettavia sopimusehtoja.
Elohiiri.fi ei vastaa asiakkaalle koituneesta vahingosta, joka koituu ylivoimaisesta esteestä. Elohiiri verkkokaupan korvausvastuu rajoittuu kaikissa tapauksissa kaupasta tilattujen tuotteiden ja kaupalle maksettujen toimituskulujen arvoon. Elohiiri.fi sitoutuu ilmoittamaan ylivoimaisesta esteestä koituvasta tilauksen viivästymisestä tai muusta ongelmasta asiakkaalle mahdollisimman nopeasti esteen ilmaantumisen jälkeen.
Elohiiri verkkokaupan kuluttajakaupassa noudatetaan kaikkia voimassa olevia Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöjä.
Yritysasiakkaiden ja Origodesign Oy:n välisessä kaupassa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.
- Toimitustavat
ikäli tuotetta on Elohiiri verkkokaupan omassa varastossa, tilaus käsitellään tavallisesti yhden arkipäivän sisällä tilauksen tekemisestä. Mikäli tuotetta ei ole varastossa, kerrotaan toimitusajasta erikseen myyntiartikkelin tuotesivulla.
Elohiiri tarjoaa asiakkailleen useita eri toimitustapavahtoehtoja valittavaksi. Eri toimitustavat ja näiden ajantasaiset hinnat ovat nähtävissä tilausta tehdessä tilauksen vahvistussivulla ennen kuin sitovaa kaupantekoa. Kaikki tuotteet toimitetaan Suomesta ja sisältävät Suomen arvonlisäveron.
Tarjoamme kaikille yli 50 € arvosille tilauksille ilmaisen toimituksen asiakkaan valitsemaan Postin tai Matkahuolon toimipisteeseen
Emme valitettavasti vastaanota postiennakkotilauksia, eikä meillä ole noutomahdollisuutta tilauksille. .
Kun olet maksanut tilauksen saat antamaasi sähköpostiosoitteeseen tilausvahvistuksen. Tilausvahvistus sisältää kuitin ostoksesta. Silloin kun tuotteella on takuu, tämä kuitti toimii myös takuutodistuksena. Kun tilauksesi on toimitettu, saat sähköpostiisi erillisen toimitusvahvistuksen. Mikäli tilauksen toimitustavaksi on valittu tilausten seurannalla varustettu lähetystapa, toimitusvahvistuksen mukana toimitetaan linkki tilausseurantaan.
- Tilinhallinta ja tietoturva
Elohiiri verkkokaupan ja asiakkaan välisessä kanssakäymisessä noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta.
Tilausta tehdessä asiakas velvoitettu luovuttamaan tilauksen käsittelemistä varten yhteystietonsa, mukaan luettuna nimen, osoitteen, puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen.
Halutessaan asiakas voi rekisteröidä Elohiirian asiakastilin, joka helpottaa tilausten tarkastelua myöhemmin, uusien tilausten tekoa ja omien tietojen muokkaamista. Asiakastilin tekeminen ei kuitenkaan ole edellytys tilauksen tekemiselle.
Asiakkaan tietoja voidaan kerätä myös Elohiiri verkkokaupan toimintaan liittyvien markkinointikampanjoiden kautta, jossa asiakkaalle tarjotaan mahdollisuus tilata Elohiiri verkkokaupan uutiskirje. Asiakkaan tietoja ei kuitenkaan käytetä suoramarkkinointitarkoituksiin, ellei asiakas erikseen anna tähän lupaa. Asiakas voi myös milloin tahansa peruuttaa aiemmin antamansa suostumuksen suoramarkkinointiin.
Elohiiri verkkosivustolla käytetään evästeitä (cookies). Evästeiden avulla parannetaan asiakkaan käyttäjäkokemusta. Lisäksi evästeiden avulla voidaan kohdentaa asiakkaalle henkilökohtaisia suosituksia. Asiakas hyväksyy evästeiden käytön nämä sallivien selainasetusten kautta. Asiakas voi kieltää evästeiden käytön asettamalla näille eston selaimen asetuksiin.
Asiakkalle lähetetään tiauksen tekemisen jälkeen tuotearvostelukutsu sähköpostitse. Tuotearviossa ei näytetä asiakkaan henkilötietoja. Tuotearvioilla kerättyjä tietoja käytetään verkkokaupan kehittämiseen sekä asiakaskokemuksen parantamiseen.
Asiakas voi myös pyytää Origodesign Oy:tä muokkaamaan, poistamaa tai informoimaan asiakkaaseen asiakastiedoista lähettämällä aiheeseen liittyvän pyynnön osoitteeseen asiakaspalvelu@elohiiri.fi
Elohiiri verkkokaupan asiakasrekisterin EU:n tietosuoja-asetuksen mukainen tietosuojaseloste (Asetus 2016/679 / GDPR) löytyy osoitteesta: https://www.elohiiri.fi/tietoturvaseloste
- Tuotteiden vaihto- ja palautusoikeus
Kuluttaja-asiakkaillamme on 14 vrk:n vaihto- ja palautusoikeus tilatuille tuotteille. Voit palauttaa tai vaihtaa tuotteet 14 vrk:n kuluessa paketin vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja uudelleenmyyntikelpoisia tuotteita joita ei ole otettu käyttöön. Pakkaus tulee avata varovaisesti ja siististi jotta palautusoikeus säilyy. Mikäli palautetussa tuotteessa on käytön jälkiä, pidätämme oikeuden vähentää palautuksen arvosta tuotteen arvon alenemista vastaava summa.
Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole luonteensa vuoksi palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi kaikki RFSU:n tuotteet, nenä/korvakarvatrimmerit, alkotesterit, nappikuulokkeet ja hands-free –laitteet.
Yritysasiakkaillamme ei ole vaihto- tai palautusoikeutta, ellei asiasta erikseen sovita.
Perusteettomista palautuksista perimme asiakkaalta palautuksesta aiheutuneet kulut. Mikäli olet epävarma, voiko tilauksesi palauttaa asiakaspalautuksena, ole ensin yhteydessä asaikaspalveluumme osoitteeseen asiakaspalvelu@elohiiri.fi
Asiakaspalautuksen tekeminen
Mikäli olet saanut tuotteet itsellesi enintään 14 vuorokautta sitten, voit tehdä asiakaspalatuuspyynnön osoitteesta https://www.elohiiri.fi/awrma/guest_rma/index/ löytyvän lomakkeen kautta
Lomakkeen täyttämisen jälkeen lähetämme sinulle postin palautuskortin, joka tulostetaan A4 paperille ja liimataan tai teipataan palautettavaan pakettiin. Kun palautuskortti on kiinnitetty palautusehdot täyttävän paketin päälle, paketti voidaan viedä mihin tahansa postin toimipisteeseen josta se toimitetaan kuluitta takaisin Elohiiri verkkokaupalle.
Mikäli asiakas ei halua käyttää edellä mainittua, Elohiiri verkkokaupan tarjoamaa palautuspalvelua, asiakas vastaa itse tilauksen palauttamisesta koituvista kustannuksista.
Palautus tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Palautuksessa voi esimerkiksi käyttää pahvilaatikkoa ja pakkausmateriaaleja jossa tilaus on alunperin toimitettu. Elohiiri ei ole vastuussa huolimattomasti tai sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten rikkoutumisesta. Mikäli palautettava tuote on rikkoutunut puutteellisesta paketoinnista johtuen, Supekauppa pidättää oikeuden veloittaa tästä aijeutuneet kustannukset tilaajalta.
Palautukset ulkomailta
Mikäli tuote on tilattu alun perin Suomen rajojen ulkopuolelle, asiakas vastaa aina itse palautuksen kustannuksista. Elohiiri suosittelee ulkomailta tehtäville asiakaspalautuksille pakettiseurannalla varustettuja toimitustapoja. Elohiiri ei vastaa tuotteista mikäli nämä katoavat ennen kuin lähetyksen saapumista Elohiiri verkkokaupan logistiikkakeskukseen.
Palautukset tulee aina lähettää osoitteeseen:
Lehtipiste Oy, Postituspojat
Origodesign
Koivuvaarankuja 2
01640 Vantaa
Finland
Noutamatta jätetyt tilaukset
Mikäli asiakas jättää Postin tai Matkahuollon toimipaikkaan nuodettavaksi tilatun tilauksen noutamatta, Elohiiri pidättää oikeuden veloittaa asiakkaalta lähetyksen toimituskuluista (1 x toimitus noutopisteeseen + 1 x palautus varastolle) koituvat todelliset kustannukset. Kustannukset ovat vähintään 12 € (sis alv.). Mikäli asiakas haluaa että noutamatta jätetyt tuotteet toimitetaan hänelle uudelleen, asiakas voi tehdä tuotteista uuden tilauksen Elohiiri verkkokaupasta.
- Tilaaminen
Ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä Elohiiri verkkokaupan asiakkaaksi, mutta rekisteröitymällä asiakkaaksi saat kaupassamme useita lisäetuja. Voit esimerkiksi tarkastella vanhoja tilauksiasi, muokata tietojasi sekä tilata uudelleen ilman tarvetta yhteystietojen uudelleen syöttämiselle.
- Jos olet jo liittynyt asiakkaaksemme, aloita ostoksesi kirjautumalla sisään Kirjaudu sisään -linkin kautta. Voit ilmoittaa tunnuksesi ja salasanasi myös myöhemmin, kun vahvistat tilaustasi kassalla.
- Voit tehdä ostoksia menemällä tuotesivulle ja siirtämällä haluamasi tuotteet ostoskoriin Ostoskoriin painiketta klikkaamalla.
- Siirtäessäsi tuotteen ostoskoriin siirryt suoraan Ostoskori-sivulle. Ostoskori-sivulla näet, mitä tuotteita ostoskorissasi on ja kuinka paljon ne maksavat. Voit muuttaa tilaamiesi tuotteiden lukumäärää tai poistaa ostoskorista tietyn tuotteen laittamalla tuotteen kohdalla rastin Poista -ruutuun ja klikkaamalla Päivitä. Jos haluat lisätä ostoskoriisi muitakin tuotteita, voit jatkaa shoppailua klikkaamalla Jatka ostoksia -linkkiä, tai mitä hyvänsä tuotekategoria tai valmistaja -linkkiä. Mikäli muutat tuotteiden määrää ostoskorissasi, näet tilauksesi uuden loppusumman klikkaamalla Päivitä loppusumma -painiketta.
- Kun ostoskorisi on valmis, klikkaa Kassalle -linkkiä Ostoskori-sivun alareunassa.
Jos sinulla on asiakastili, etkä ole vielä kirjautunut sisään, voit nyt kirjautua. Jos sinulla ei ole asiakastiliä voit luoda sellaisen tilauksen yhteydessä tai voit tehdä ostoksesi valitsemalla Kassalle, jolloin tietosi säilytetään vain tämän tilauksen ajan.
Ostoskorisi sisältö näkyy palvelun jokaisen sivun oikeassa yläkulmassa kohdassa Ostoskori. Näet lyhyesti mitä tuotteita sinulla on ostoskorissasi ja mikä on niiden yhteishinta. Voit halutessasi tarkastella ostoskoriasi, muuttaa tuotteiden lukumäärää tai poistaa tuotteita klikkaamalla Ostoskori -linkkiä.
- Vastaanottajan tiedot –sivulla voit tarkistaa toimitusosoitteen ja tarvittaessa muuttaa sitä klikkaamalla Muuta osoitetta -linkkiä.
Jatka eteenpäin napsauttamalla Jatka -linkkiä.
- Ostosten maksaminen
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Maksaminen luottokortilla tai verkkopankkitunnuksilla
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Enterpay Lasku yritykselle. MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
Maksaminen Laskulla tai osamaksulle
Kuluttajat voivat maksaa laskulla tai osamaksulla valitsemalla toimitusta. Klarna laskun tai Klarna osamaksun. Klarna Laskulla maksettaessa peritään 2 € laskutuslisä ja maksuaikaa on 14 päivää.
Yritysasiakkaat voivat maksaa joko Klarna laskulla tai Lasku yritykselle laskulla.
Paypal maksu
Halutessasi maksaa Paypal tilisi kautta, valitse maksutavaksi Paypal
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta
- Hinnasto
Kaikki Elohiiri kaupassa esillä olevat hinnat sisältävät Suomen arvonlisäveron mutta eivät toimituskuluja mikäli tästä ei ole erikseen mainittu.
Tuotteen myyntihinta on aina se, mikä asiakkaalle kerrotaan sillä hetkellä kun tämä vahvistaa tilauksen verkkokaupassa.
Mikäli tuotteelle on tapahtunut hinnoitteluvirhe joka on niin suuri, että tilaajan voidaan katsoa ymmärtävän että kyseessä ei ole tuotteen oikea markkinahinta, Elohiiri pidättää oikeuden perua kaupan ja palauttaa tuotteen hinnan tilaajalle.
- Takuu, tuotetuki ja huolto
Mikäli tuotteella on takuu, on tästä erillinen maininta tämän tuotetiedoissa.
Sähköpostitse toimitetun tilausvahvistuksen mukana lähetetty PDF kuitti on tuotteen takuutodistus. Säilytä tämä itselläsi takuuasioiden nopeaa käsittelyä varten.
Noudata tarkasti teknisten laitteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa vain materiaalivirheet sekä normaalikäytössä syntyneet viat.
Mikäli haluat lähettää tuotteet Elohiiren takuuhuollettavaksi, täytä tämän linkin takaa löytyvä www -lomake. Vastaanotettuamme huoltopyynnön, lähetämme sinulle tulostettavan pakettikortin, jonka avulla saat lähetettyä laitteen huoltoon kuluitta. Mikäli haluat lähettää tuotteen huoltoon muulla tavalla, emme vastaan palautuksesta koituneista kustannuksista.
Mikäli olet epävarma jostakin takuuhuoltoon liittyvästä asiasta, ole ensin yhteydessä Elohiiri verkkokaupan asiakaspalveluun osoitteessa asiakaspalvelu@elohiiri.fi
HUOM! Takuu ei kata radio-ohjattavien lelujen tai muiden lelujen törmäyksistä tai putoamisista aiheutuneita rikkoutumisia.
Pakkaa palautettava tuote asianmukaisesti laatikkoon ja täytä tyhjät kohdat pehmusteella, jotta laite ei rikkoudu toimituksessa. Lähetä aina kaikki tuotteen mukana toimitetut johdot, muuntajat, yms lisälaitteet takuuhuollon mukana, niin voimme testata myös näiden toimivuuden.
Lähettäjä on vastuussa tuotteen asianmukaisesta pakkaamisesta. Mikäli tuote rikkoutuu huolimattomasta pakkaamisesta johtuen, ei takuu tai palautusoikeus koske kyseistä laitetta.
- Noutamatta jätetyt tai hylätyt tilaukset
Mikäli asiakas jättää tilaamansa ostoksen noutamatta tai kieltäytyy vastaanostamatta lähetystä, Elohiiri pidättää oikeuden veloittaa asiakkaalta lähetyksen toimituskuluista (1 x toimitus noutopisteeseen + 1 x palautus varastolle) koituvat todelliset kustannukset. Kustannukset ovat vähintään 12 € (sis alv.). Mikäli asiakas haluaa että noutamatta jätetyt tuotteet toimitetaan hänelle uudelleen, asiakas voi tehdä tuotteista uuden tilauksen Elohiiri verkkokaupasta.
- Yhteystiedot
Origodesign Oy
Elohiiri
Iso Roobertinkatu 15 B 8
00120 Helsinki
Puhelin: 09-8561 9001 (09:00 – 16:00)
Sähköposti: asiakaspalvelu@elohiiri.fi